Prezentace
Prezentace je vystoupení řečníka před publikem s vhodně zpracovanými informacemi a podpůrnými materiály, které si připravil pro názornější předání informací, zvýšení pozornosti publika či pro vlastní oporu. Publikum je třeba upoutat slovem i zvukem. Pozice řečníka je velmi důležitá, protože řečník s publikem komunikuje, vytváří a udržuje kontakt a má možnost ovlivňovat názory svých posluchačů.
Pokud nemá řečník dostatek zkušeností s tvorbou prezentací, má problémy s vyjadřováním, pociťuje nejistotu a stres ve chvíli, kdy je středem pozornosti, je třeba věnovat přípravě prezentace dostatečnou pozornost. V rámci plánování a přípravy prezentace je jako první třeba definovat si cíl, který má prezentace splnit, a položit si otázky co přesně chci říct či jak to mohu formulovat ve větě. Následně je třeba vybrat druh a množství informací, které chce autor poskytnout, charakterizovat další oblasti nezbytné pro pochopení problematiky a zvážit časové možnosti.
Druhou důležitou oblastí je publikum, kterému má být prezentace určena. Je třeba si předem zjistit informace o tom, jaký typ posluchačů se zúčastní prezentace, v jakém věku je publikum, v jakém počtu se dostaví, z jakých důvodů se akce plánuje zúčastnit (povinnost, zájem), zda se orientuje v problematice a případně co od prezentace očekává.