Tento blog věnuji všem, kteří význam PR článků, jejich přípravu, obsah a umístění na správném webu nepodceňují protože vědí, jakou sílu tento marketingový nástroj má, ale také všem, kteří ho dosud nedocenili, ale po přečtení tohoto blogu změní názor :-). Nejsme žádní marketingoví mágové, ale snažíme se pravidelně sledovat, co je nového v online byznysu, ve kterém se pohybujeme již několik let. Dnes bychom se s vámi rádi podělili o informace, co je to vlastně ten PR článek, jak souvisí s pojmem content marketing a proč je tak důležitý.
Tento blog věnuji všem, kteří význam PR článků, jejich přípravu, obsah a umístění na správném webu nepodceňují protože vědí, jakou sílu tento marketingový nástroj má, ale také všem, kteří ho dosud nedocenili, ale po přečtení tohoto blogu změní názor :-). Nejsme žádní marketingoví mágové, ale snažíme se pravidelně sledovat, co je nového v online byznysu, ve kterém se pohybujeme již několik let. Dnes bychom se s vámi rádi podělili o informace, co je to vlastně ten PR článek, jak souvisí s pojmem content marketing a proč je tak důležitý.
PR článek je libovolný článek na jakémkoliv obsahovém serveru, ale na rozdíl od běžného článku je PR článek současně reklamou, která se dojem objektivity snaží pouze navodit. PR článek je reklamním nástrojem, který umožňuje účinně zasáhnout naši cílovou skupinu. Nejlepší je ho využít zejména na serverech s úzce zaměřenou cílovou skupinou. Zvyšuje se tak pravděpodobnost, že PR článkem oslovíme relevantního uživatele. Výhodou PR článku je malá agresivita, čili uživatelé tuto reklamu nevnímají negativně. Pozitivní mohou být také dopady získaných relevantních zpětných odkazů na optimalizaci webu pro vyhledávače.
Jedním ze způsobů, jakým nenápadně "nalákat" své potenciální zákazníky je, že jim nabídneme kvalitní obsah. Content je zjednodušeně řečeno: obsah. Content marketing je tedy technika, při které se vytváří a sdílí relevantní, hodnotný a konzistentní obsah za účelem zaujmout jasně cílené publikum s cílem dosáhnout takovou reakci zákazníka, která v konečném důsledku přinese zisk. Ptáte se, jak je to možné? Jak může nějaký nevinný článek podnítit zákazníka ke koupi? Ačkoli se to nemusí na první pohled zdát, PR články a jejich obsah opravdu fungují.
V dnešní dobře všichni rádi čtou články na internetu, ať už je to podnětný článek o veřejných zakázkách na stránce Hospodářských novin, nebo nějaká pikantnost z Topiek, každý z nás má obsah a weby, které pravidelně sleduje. Právě výběr správného umístění našeho článku rozhoduje o tom, jakou cílovou skupinu zasáhne a zda si ho skutečně přečte ten člověk, který má potenciál koupě. Darmo "zavěsíme" na web o rybaření PR článek o aktuálních výprodejích společenských šatů .. ten by asi velký úspěch neměl.
I content marketing má svá pravidla a zde jsou 2 hlavní, které doporučujeme dodržovat:
1. Nejprve informujte, až potom prodávejte!
Všichni to známe .. jakmile ucítíme, že nám někdo něco vnucuje skládáme telefon, odcházíme, nebo zavíráme webové okno. Všechny PR články, které od první chvíle prodávají jsou odsouzeny k neúspěchu. Jako první se vždy snažme svým článkem v první řadě předat publiku něco nového (co dosud nevěděli), něco překvapivé. Publikum musí vycítit, že vím komu píšu, že jim přináším něco nového, inovativní a kreativní, což by jim mohlo jistým způsobem usnadnit, zkvalitnit, či jinak zpříjemnit život, např.: když informujeme, že eshop otevřel novou prodejnu, klademe důraz na to, že je blíže svým zákazníkům a nemusí za ním cestovat tak daleko; když informujeme, že eshop přidal na web novou produktovou řadu, zvýrazníme, že to je v zájmu zákazníka, že nyní konečně najde vše pod jednou střechou, že mu ušetříme čas a pod.
2. Dbejte na vysokou hodnotu obsahu!
Pokud nemáte co říct, neříkejte raději nic. Pokud vám momentálně nenapadne, co svým zákazníkům odkázat, nechte si čas, netvořte žádný obsah na sílu, protože to bude znát. Zapomeňte na Ctrl + C a Ctrl + V. Inspirace je užitečná věc, ale nikoho nebaví číst dokola to samé.
Doufám, že jsme vám tímto blogem pomohli ozřejmit principy úspěšného PR článku a jeho význam v koncepci content marketingu. Pokud si však stále nejste jisti, zda máte dostatečné zkušenosti, znalosti a zejména inspiraci ke kreativní tvorbě, neváhejte si vytvořit nezávaznou objednávku a spolu vytvoříme obsah, který bude skutečně prodávat.