PR článek
PR článek je libovolný článek na jakémkoliv obsahovém serveru, ale na rozdíl od běžného článku je současně i reklamou, která se snaží navodit dojem objektivity. PR článek je reklamním nástrojem, který umožňuje účinně zasáhnout cílovou skupinu. Nejlepší je ho využít na serverech s úzce zaměřenou cílovou skupinou, kdy se zvyšuje pravděpodobnost, že PR článkem oslovíme relevantní uživatele. Výhodou PR článku je nízká agresivita, díky které uživatelé tuto reklamu nevnímají negativně. Pozitivní mohou být také dopady získaných relevantních zpětných odkazů na optimalizaci webu pro vyhledávače.
Kvalitně zpracovaný PR článek:
-
Seznámí uživatele s produktem a službou zcela nenásilnou formou
-
Zlepší firemní image - PR články musí vždy spojit produkt s nějakou pozitivní událostí
-
Vykreslí společnost jako odborníka na dané téma
-
Zasáhne širokou veřejnost s možností cílení – lze umístit tam, kde se vyskytuje cílová skupina
PR (SEO) článek je článek zveřejněný na internetu, který má kromě propagační funkce také důležitou roli při zvyšování pozice ve vyhledávačích. Takové články obsahují zpětné odkazy, které vyhledávače vyhodnocují jako znak důležitosti. Z toho je také odvozen název SEO - Search Engine Optimalization, tedy optimalizace pro vyhledávače. SEO články jsou účinným nástrojem linkbuildingu, který získává kvalitní zpětné odkazy v rámci optimalizace pro vyhledávače. Obsah SEO článku je nutné psát tak, aby obsahoval klíčová slova v různých gramatických tvarech, z nichž část se použije jako název odkazů. Článek by měl být napsán srozumitelně, měl by také obsahovat rozumný počet zpětných odkazů (max. 5) a sílu zpětných odkazů třeba přes klíčová slova zaměřit na hlavní kategorie cílové webové stránky, která se má dostat na lepší pozice ve vyhledávačích.