Jde o článek, který lze zařadit někam mezi publicistický útvar a reklamní text. Je specifický svou formou, obsahem a výsledným dopadem na veřejnost. Hlavním cílem PR článku je oslovit cílovou skupinu čtenářů, a proto se často umísťují na tematické servery, anebo do tematických periodik a tiskovin.
Co je PR článek a k čemu slouží?
PR články využívají hlavně firmy a společnosti k propagaci své produkce či svých služeb, se záměrem informovat potencionální zákazníky o možnostech na trhu a zvýšit při tom povědomí o své činnosti; dále třeba při uvedení nového produktu na trh, k podpoře prodeje, ke zvýšení návštěvnosti webu, jako podporu značky či zlepšení dobrého jména, anebo celkově podnítit zájem možných klientů o určité služby nebo výrobek.
K psaní takových článků si firmy zpravidla najímají profesionální copywritery, kteří mají textařské znalosti a zkušenosti s touto činností. Rovněž velké reklamní agentury využívají práce redaktorů a copywriterů pro psaní PR článků.
Důležitým prvkem PR článku je hypertextový odkaz z klíčových slov. Tak má čtenář možnost si již při čtení článku na odkaz kliknout a rovnou se ocitne na daných webových stránkách, případně e-shopu. Zpětné odkazy jsou základem pro internetové vyhledávače. Pořadí výsledků při vyhledávání závisí na jejich kvalitě i počtu.
PR články mívají obvykle délku 1 – 3 normostrany a nepsané pravidlo říká, že v tištěných médiích mohou být delší než texty na internetu.
Autor PR článků by měl tvořit texty obsahově výstižné a s vypovídací schopností, stylisticky na výši a pochopitelně s dokonalou gramatikou a precizní češtinou.
Textaři při psaní PR článků nejčastěji využívají princip AIDA, což znamená podnítit dokonale čtenářův zájem o dané téma. AIDA je zkratka, vzniklá z počátečních písmen anglických slov:
- Attention – upoutat pozornost
- Interest– udržet zájem
- Desire– vzbudit touhu
- Action– přimět k akci