Co PR článek je? Zkratka PR pochází z anglického Public Relation, neboli vztahy s veřejností. Jedná se o marketingový nástroj, který má oslovit určitou cílovou skupinu. Vytvořit dokonalý PR článek obnáší dodržet určitá pravidla, aby článek mohl splnit svoji funkci, tj. informovat veřejnost o obchodní činnost tak, aby se z ní stala potencionální klientela.
Hlavním přínosem PR článků by měla být podpora návštěvnosti webových stránek. Je však důležité mít o čem psát a téma dobře zpracovat. To však neumí každý, část PR článků na internetu umístěných, v podstatě nemá téměř žádnou vypovídací hodnotu. Například začínající společnosti, které nemají zatím žádné kontakty, klientelu a neumí vyzdvihnout svoji činnost a přitažlivě ji prezentovat, potřebují kvalitní PR články. Kdo nemá dostatečné zkušenosti a schopnost kreativní tvorby, má možnost se obrátit na zkušené pisatele, copywritery, textaře a redaktory, kteří pro ně články zpracují.
PR článek nečiní nátlak na čtenáře, zaujme ho však hodnotným obsahem. Měl by v první řadě informovat o něčem novém - o něčem, co čtenáři překvapí, potěší, rozšíří jeho povědomí o službě či produktu, případně mu dá pocítit, že zjistit obsah článku a následně se zaobírat webovými stránkami té které společnosti, je v jeho zájmu. Důležité je tedy nejprve čtenáře dostatečně a poutavě informovat, pak bude ve čtení pokračovat. Informace vejdou do jeho povědomí a podnítí zájem o zboží nebo službu. Teprve potom ho může článek nenásilně pobídnout k pořízení produktu nebo služby. Pozitivní roli v PR článku hrají zpětné odkazy, díky nimž se zájemce dostane rychle k jádru věci. Kromě obsahu je důležité správné umístění článku, a to na tematických serverech.
Co by tedy měly PR články obsahovat?
Měly by čtenáři poskytnout informačně přínosný obsah. To znamená, že by se měl dovědět o stávajících produktech a službách, o vývoji nových produktů a zdokonalování služeb, o speciálních a výjimečných službách, které společnosti dělají dobré jméno. PR články mají být správně optimalizované pro vyhledávače, protože tak jsou snadno dohledatelné a přivedou na webové stránky cílové zájemce.